OKNOPLAST FOR ART – artyści wciąż mogą wysyłać zgłoszenia

Trwa przyjmowanie wizualizacji prac do drugiej edycji międzynarodowego konkursu dla artystów OKNOPLAST for Art. Na zgłoszenia kandydatów organizatorzy czekają do 4 marca 2024. Dla zwycięzców przygotowano nagrody o łącznej puli 12 000 euro, a wszystkie nagrodzone prace zostaną zaprezentowane w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.

Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy w dowolnej technice na niekonwencjonalnym płótnie, czyli oknie zaprojektowanym przez OKNOPLAST. Udział mogą wziąć osoby pełnoletnie i będące mieszkańcami Unii Europejskiej, które dodatkowo spełniają jeden z trzech warunków: są twórcami z udokumentowanym portfolio artystycznym, są studentami lub absolwentami uczelni artystycznej. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę koncepcyjną w formie wizualizacji. W celu zachowania równych szans dla wszystkich autorów musi być ona pozbawiona znaków wodnych, podpisów i innych treści identyfikacyjnych.

„W pierwszej edycji OKNOPLAST FOR ART wzięło udział ponad 200 artystów z całej Unii Europejskiej, co traktujemy jako wielki sukces. Widzimy, że nietypowy pomysł, jakim jest stworzenie z okna dzieła sztuki spotkał się dużym odzewem środowiska artystycznego i odbiorców sztuki. W drugiej edycji konkursu po raz kolejny dosłownie zderzamy mechaniczny świat produkcji z wrażliwością i kreatywnością twórców. Otrzymaliśmy już kilkadziesiąt wizualizacji prac, a minęła dopiero połowa czasu przeznaczonego na przyjmowanie zgłoszeń” – mówi Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu OKNOPLAST.

Łączna pula nagród wynosi 12 000 euro (7 000 euro za miejsce 1., 3 000 euro za miejsce 2. oraz 2 000 euro za miejsce 3.). Dodatkowo wszystkie nagrodzone przez jury prace zostaną zaprezentowane na wystawie konkursowej w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, a także zasilą powiększaną z edycji na edycję kolekcję dzieł sztuki OKNOPLAST.

Planowany termin wystawy pokonkursowej i wernisażu to czerwiec 2024 roku.

Mat. prasowy marki Oknoplast. Zwycięzcy I edycji konkursu.

Zasłuchaj się w 70 odcinku, w którym rozmawiam z Magdaleną Cedro – Czubaj Dyrektor Marketingu w grupie Oknoplast przede wszystkim o emocjach towarzyszących jury podczas obrad nad ponad 200. zgłoszonymi w 2023 r w pierwszej edycji konkursu projektami ale także:

    • O tym jak polscy artyści wypadli na tle innych zgłoszeń z Europy.
    • O błędach formalnych, które nie pozwoliły na dopuszczenie do konkursu 50 zgłoszonych projektów.
    • O zwycięskich projektach i procesie ich realizacji.
    • O tym skąd tak duża ilość wyróżnień.
    • O tym czy możemy spodziewać się kolejnej edycji konkursu.
    • O tym czy powstanie kolekcja sztuki Grupy Oknoplast.
    • O współpracy biznesu z instytucją państwową.
    • …oraz o tym za co Amerykanie kochają polskie okna 🙂
Odcinek 70. Oknoplast for ART. Finał konkursu.

Zapraszam Cię do zasłuchania w 70 odcinku podcastu Konik Kreatywny.

Słuchaj na Spreaker Słuchaj na Spotify


Ubiegłorocznych zwycięzców i ich dzieła można poznać TUTAJ
Więcej informacji o konkursie: [LINK]
Regulamin konkursu: [LINK]


Fot. KoniKreatywny | Michal Iwański, wyróżnienie w I edycji konkursu Oknoplast For Art. Projekt.
Fot. KoniKreatywny | Mateusz Sak, nagroda w I edycji konkursu Oknoplast For Art. Wystawa pokonkursowa w Galerii RE w MOCAKU.
Fot. KoniKreatywny | Marta Hołderna, wyróżnienie w I edycji konkursu Oknoplast For Art.
Fot. KoniKreatywny | Jakub Słomkowski, nagroda główna w I edycji konkursu Oknoplast For Art. Wystawa pokonkursowa w Galerii RE w MOCAKU. | Projekt „Zazdroska Wojenna”
Fot. KoniKreatywny | Andrzej Wełmiński, nagroda w I edycji konkursu Oknoplast For Art. Wystawa pokonkursowa w Galerii RE w MOCAKU. | Projekt „Don’t Look”

 

 


Wspieranie inicjatyw kulturalnych przez OKNOPLAST.

W całej prawie 30-letniej swojej historii OKNOPLAST wielokrotnie podejmował działania z zakresu promowania sztuki, realizując misję społecznej odpowiedzialności Grupy. W ciągu prawie trzech dekad swego istnienia firma wielokrotnie angażowała się we wspieranie inicjatyw kulturalnych, czego przykładem są m.in. kilkuletni mecenat wystawy sztuki z cyklu „Jasiński&Friends”, patronat nad Konkursem dla Młodych Architektów, partnerstwo konkursu Young Design dla młodych projektantów, a także partnerstwo konkursu European BEST Engineering Competition, międzynarodowego wydarzenia, mającego na celu wyłonienie młodych talentów inżynierskich. W październiku ub.r. firma objęła mecenatem Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.


Odcinek 67. / Fot. dzięki uprzejmości marki Oknoplast.

Zasłuchaj się w 67 odcinku, w którym rozmawiam z moją gościnią Panią Magdaleno Cedro – Czubaj Dyrektor Marketingu Grupy Oknoplast:

  • o inspiracjach współczesnymi mecenatami,
  • o genezie narodzin idei bycia Mecenasem Sztuki przez markę OKNOPLAST,
  • o wystawie Jakuba Juliana Ziółkowskiego i objęciu patronatem OKNOPLASTu Muzeum MOCAK w Krakowie,
  • o międzynarodowym konkursie dla artystów „OKNOPLAST for ART”, regulaminie
  • o oknie PAVA i tym dlaczego ten model został wybrany na konkursowe „płótno” dla artystów,
  • o składzie jury konkursu,
  • o poczatkach kolekcji sztuki OKNOPLASTu,
  • a na koniec o tym jakiego koloru okna kochają Włosi, Francuzi i Polacy.

Zapraszam Cię do zasłuchania w 67 odcinku podcastu Konik Kreatywny.

Słuchaj na Spreaker Słuchaj na Spotify

Dla artystów sztuk wizualnych. Sprawdź ofertę konsultacji >> kliknij <<

Kursy online dla artystów. Sprawdź pełną ofertę w SKLEPIE Konika Kreatywnego.


_
Opinie artystów o moich konsultacjach znajdziesz tu: link

Konik Kreatywny

Konik Kreatywny to blog o ciekawych ludziach,
produktach i ideach.
Zawsze w smak tym,
którzy lubią się zainspirować.

Nazywam się Katarzyna Moczulska. Piszę dość szeroko o sztuce tworzenia z pasją.

Na razie brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres mailowy nie będzie opublikowany.

0
    0
    Twój koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu